Aneb „orlí hnízdo čtyři hlásí had“

Jednoho rána otevřu FB a co nevidím, Maxe na jakési  lanovce nad kaňonem. Říkám si to je zajímavé, to by se mně taky líbilo. Rychlá prohlídka profilu a už vím kdepak se tahle keška nachází. Dávám jí prioritu jedna a čekám na vhodný termín.

15.2.2014 dostávám doma „opušťák“  na T5 akcičku a začínám plánovat. Pavel (Lucky&spol.) a Dave.89 jsou jasní společníci. A koho dál? Přibereme tedy do party tři osiřelé „lovce pětek z Kladna“ – Kiace, See.beeho a  Georabbit13  (+ pana_Jerrypsa) – které velení „pětkařů“ při jejich expedici zapomnělo doma a nakonec ještě Fejgeleho55 jako posilu ze severních krajin.

Pokyny jsou jasně dané – vzít sebou lana (co nejvíc), řízky (taky co nejvíc) , optimismu (taky co nejvíc), vysílačky (stačí 3 – víc jich nemáme) a Dave i 20 druhů gum do praků na vyzkoušení.

V brzkých ranních hodinách vyráží 2 auta z Kladna směr Chomutov. Tady se všichni setkáváme, nakládáme Fejgeleho a jedeme do Německa. Hned za hranicema zkoušíme najít keš „Die Räuberbande des Dürren Schneiders 1“, ale nedaří se. Přitom vedle nás staví dodávka, vystupuje náš tmavší spoluobčan a ptá se jestli ten plot chceme dát pryč, že si ho hned odveze J. Chvíli přemýšlíme, že mu ho dáme, ale  nakonec mu říkáme, že se nám ještě hodí. Nicméně asi po 300m vidíme dodávku stát u krajnice a na něco čekat……

Za chvíli stavíme v nějakém údolíčku kde je první T5 keš „Cliffhanger“. Dojdeme ke skalám a hledáme, V okamžiku, kdy Kiac připravuje lano a oblíká si sedák, hlásí Kstavk odlov keše (dá se k ní pohodlně dojít po skalní římse). Pak ještě odlovíme blízkou tradičku „Annaberger Land „Steinbach““, prohlídneme si i ústí staré štoly a jedeme dál. V další vesnici na hřbitově odlovíme keš „St.Margarethe“ a jedeme do města Schwanzerberg, kde má být  další T5 keš s dlouhým názvem „Abends, halb Zehn in Deutschland“. Chvíli pátráme, protože hint není, ale pak jí Pavlův bystrý zrak objeví na konstrukci garáží. Na její odlov použijeme smyci a Kiace.

DSC_2017

My ostatní stojíme za zábradlím a kibicujeme, prostě pohodový T5 bod. Následuje odlov tradičky „Die Brücke des Schwarzen Reiters“ a jedeme na LANOVKU!

Zaparkujeme a dohadujeme postup. Pavel rozdává vysílačky – tuhle nevýslovnou čest si vyslouží Kstavk (volací znak ORLÍ HNÍZDO), Kiac (volací znak SOKOLÍ SPÁR) a jednu si nechá Pavel (volací znak VELKÝ KAMZÍK). 1.stage multiny má terén 4,5. Takže Kstavk okamžitě vyleze na první velký strom co vidí, ale co na něm nevidí je krabička ….. Jsme smutní, ale Kiac se nevzdává a hrabe a hrabe (vyslouží si nový volací znak SKALNÍ HRABÁČ) a nakonec krabičku nachází v hromadě listí pod stromem. V krabičce jsou souřadnice a mapka přístupových cest ke kaňonu. Musíme se rozdělit na 2 skupiny – skupina A: Pavel, Fejgele, Georabbit, See.bee a Jerrypes mají na starost pravý břeh. Skupina 1: Dave, Kiac a Kstavk břeh levý. Cestou děláme zastávku pro keš „Findet Nemo“ a už stojíme proti sobě nad řekou a hledáme. Nalezení tenkého drátku chvíli trvá. Ale povede se a začínáme připravovat lanovku. Fejgele střílí provázek a ten dopadá někde ve stěně rokle. Kstavk tam slejzá a nachází jak provázek, tak i jeden nádhernej šíp. Přetahujeme lana a Pavel vytváří jeden úžasnej kladkostroj za druhým.

DSC_2018

Je vidět, že ho to baví a chvíli přemýšlíme, jestli neudělat lanovky dvě, když mu to tak jde a třeba jednu z nich i kabinkovou….. Zamítnuto a zaštěkáno velkou většinou – jedna normální jednosedačková bude stačit. Jako první jezdec je demokraticky zvolen Fejgele (přeci jenom to není Kladeňák, takže při případném neúspěchu, nebude kladenská T5 scéna oslabena :- ;) Chvíle pásání a motání a už je nad řekou, a už je u destičky se souřadnice, a už praskla větev na bříze přes kterou šlo lano, a už se houpá, a už se nehoupá a už ho můžeme přitáhnout na pevnou zem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pak je na řadě See.bee a v klidu, jen s malými problémy to přejede taky.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A teď zjišťujeme zajímavou věc – na jedné straně se hromadí kačeři. Takže skupina 1 přechází přes železniční most na druhou stranu a posiluje zbytek skupiny A. Další na řadě je Helča (Georabbit).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Její jízda je doprovázena žalostným vytím opuštěného Jerrypsa, které je občas vystřídáno zuřivým štěkotem, když se tento pokouší roztrhat Kiace na elementární částice a morkové kosti…. Za chvíli je na druhé straně a na řadě je Pavel. Někteří z nás jsou pamětníky jeho nezapomenutelných lanovkových jízd na kotoučích a ve skalním městě. Takže ho pro jistotu budeme brzdit dva. Pomalu jede a viditelně si to užívá. Fotí víc než japonský turista na Karlově mostě.

100_4899

Naštěstí pro brzdiče-tahače to není nekonečné a za chvíli je na druhé straně. Pak je na řadě Kstavk. Zjišťujeme, že čas oběda pomalu minul a my jsme vyhladovělí. Takže si bere na lanovku prut a pokusí se chytit nějakého pstruha, sivena či lipana rovnou z lanovky. Ale neberou, možná je to tím, že použitou návnadu – patku od rohlíku – německé ryby neznají a tudíž je nezajímá….

100_4911

No nic, psychicky odolní jedinci překonají i takovéto obrovské zklamání…. Pak se sveze i Dave.

100_4925

a jako poslední jede Kiac, s úkolem zamést ve vzduchu stopy po naší návštěvě.

DSC_2039

Kstavk se odděluje a jde nahodit strom, kde je finálka této „Überm Wasser“ keše. Ostatní ruší lanovku a motají lana. Po ukončení této činnosti se potkáváme pod finálovým stromem a odlovem krabice je mise „LANOVKA“ splněna se 100% úspěchem. Spokojeni a plni zážitků se můžeme vypravit za dalším dobrodružstvím.

Technická data LANOVKY:

Délka: 20m

Výška: 25m

Kapacita: 1 osoba / 5 minut

Nosné lano: 2x 10,5mm

Pohonná jednotka: 1 osoba

Výrobce:  Transporta Lucky&spol Slaný 2014

Certifikace: ISO 9001 a ověření  „Asociací lanové dopravy ČR“ č.124587/14

 

Dalším naším cílem byla série 10-ti T5-stromovek „bissl spazieren…“ poblíž. Na parkingu stojí už jedno auto. Chceme parkovat okolo a tak popojíždíme a hledáme vhodná místa a tu, kde se vzal, tu se vzal, odněkud se vynořil německý stařík, postavil se na cestu a začal regulovat dopravu. Gesta, kterými si pomáhal Kstavk kdysi viděl v černobílých záběrech wehrmachtu z Kyjeva. Možná pamětník…. Jeho vrozená autorita způsobila, že za chvíli auta stála vedle sebe v útvaru a vyrovnaná na milimetry přesně, blatník na blatník a my mohli vyrazit lovit místní stromovky. Pod prvním stromem jsme domluvili kódování pro vysílání (přece jenom jsme komunikovali v otevřené řeči, je pravda, že pro jistotu česky, ale co kdyby….)

01_201211101606233

Volací znaky zůstaly, jen přibyla nutnost uvést jakého stromu se volání týká a základní fráze nahradily kódová slova

Nahazujeme = PRD

Přetahujeme lano = HAD

Lezeme nahoru =BALÓN

Logujeme =BUM

Lezeme dolů =PADÁK

Motáme lana =SKAUTING

Problémy = JEJEJEJEJEJE

Potřebujeme pomoc = MAMI

Takže volání SKALNÍ HRABÁČ ŠEST HLÁSÍ BUM – znamená že Kiac na „bissl spazieren 6“ už loguje.

20140215_145418

Takže všechno jasné a jdeme na to!

No co budeme vyprávět, všechno se proti nám spiklo, nahazování se nedařilo, provázky a lana se motali do všeho možného i nemožného, nahazovací pytlíky a matky se zasekávali za suky, větve se ulamovali, Jerrypes nepřestával štěkat, suché větve jsme neomylně nahazovali na první dobrou. Dokonce se z vysílaček začali stále častěji ozývat i slova co v kódovací tabulce nebyly, ale zveřejnit je tady nejde…. No, šlo nám to jak psovi pastva, úspěchy se daly pomalu spočítat na prstech jedné ruky, setmělo se v okamžiku, kdy se Fejgelemu na č.7 zasekly smyce a žebříček na větvi takovým způsobem, že nechtěli vůbec nikam, natož dolů. Čísla 8 a 9 jsme lezli už za úplné tmy. I na Jerrypsa to bylo hodně a pod č.9 si udělal pelíšek a ulehl k zaslouženému spánku… Bonusovka byla nedaleko aut. Výstřel z praku někam do koruny a přetahujeme lano, věšíme se na něj dva a drží to. Takže dobrovolník Kstavk je vyslán jako první do koruny, má to za odměnu, když to celé dneska spískal. Mokrý kmen nic moc, ale nakonec se mu zadařilo a my mohli zalogovat i tuhletu keš. Bylo krátce po 21:00 a my po sbalení věcí mohli vyrazit k domovu s krásným skórem 13 T5 bodíků do statistiky. Z cesty domů si pamatuju jenom Vejprty, kde nás navigace honila všude možně po městě a podezříváme jí, že jsme někde jeli i třikrát. Po vymotání se odtud byla další cesta pohodička a kolem 1:00 jsme už byli všichni v postelích.

Zhodnocení akce – veskrze úspěšná, příjemná akcička ve skvělém kolektivu. Závazky do příště – objednat lepší počasí – mírný deštík nebyl příjemný a doladit vysílačky aby i ORLÍ HNÍZDO něco slyšelo…..

kstavk

1 komentář

Musíte být nalogován zanechte odpověď.